Ik ben verhuisd!

Als het goed is, wordt je binnen 6 sec. doorgestuurd. Zo niet, ga dan zelf naar TrafficWorks.nl. Ik zie je daar.

Web Analytics 2.0

on 10:23 a.m.

Avinash introduceert de term web analytics 2.0 op zijn blog. De officiele definitie luidt:

1) the analysis of qualitative and quantitative data from your website and the competition,
2) to drive a continual improvement of the online experience that your customers, and potential customers have,
3) which translates into your desired outcomes (online and offline).

Het model ziet er als volgt uit:


web analytics 2.0













Iedere cirkel in het model is een component van jouw web analytics strategie. En iedere cirkel weerspiegelt de data voor jou beschikbaar om relaties en inzichten te ontdekken. In de video wordt uitvoerig stilgestaan bij de verschillende componenten en hoe deze toe te passen.



Met de introductie van web analytics 2.0 wil Avinash bereiken dat we op een andere manier naar web analytics gaan kijken. Hij noemt het "mindset". Denk niet alleen aan clicks maar ook aan andere manieren van dataverzameling (customer serveys). Denk niet alleen aan je eigen site, maar ook aan die van je concurrenten. Je bent niet alleen. Automatiseer rapportages en analyses zoveel mogelijk. En zorg voor continuiteit in een wereld waar klanten regeren en niet jouw baas. Dit laatste betekent vooral testen, testen en nog eens testen om anderen van jouw aanbevelingen te overtuigen.

Onderstaande afbeelding onderstreept deze mindset.