Goeroe Eric Peterson heeft een handig model geïntroduceerd om succesvol met Web Analytics om te gaan binnen een organisatie. Het model heeft de naam RAMP meegekregen:
Resources
Analysis
Multivariate testing
Process
Zie ook zijn presentatie op Emerce.
Met Process wordt bedoeld dat als alle verzamelde data, rapportages en analyses niet onderdeel uitmaken van processen in de organisatie, je ook niet tot echte successen kunt komen. Ik ben het hier volledig mee eens. Je moet je rol binnen de organisatie formaliseren en structureren met nieuwe en bestaande processen. In dit kader hoort ook gewoon "vertellen wat je doet".
Vandaar dat ik donderdag 3 januari binnen Interpolis een presentatie geef aan o.a. marketeers en marketing communicatie specialisten over wat ik voor hen kan betekenen en hoe we dit moeten structureren in de vorm van nieuwe en bestaande processen. Titel voor de presentatie is haal meer rendement uit je (internet) campagne, waarvoor bovenstaande e-mailing is verstuurd. Uiteraard wordt een en ander uitgelegd met verzamelde data afkomstig van de e-mailing.
Posted in
interpolis
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten